top of page

כיוון פרונט

כיוון פרונט הוא שם כללי לכיוון סרנים/מתלים ברכב. בקצרה, באיזה זווית מותקן גלגל הרכב ביחס לרכב.

ברכב ניתן לכוון את כל הסרנים הקיימים; בין אם זה אוטובוס או משאית עם שני סרנים ובין אם זאת משאית עם שלושה וארבעה סרנים, אוטובוסים מפרקיים , סמיטריילרים, פול טריילרים ועוד.

ברכב קיימות מספר זוויות היגוי, כל יצרן רכב דורש שזוויות ההיגוי יהיו במידה מסוימת.

אנו מכוונים את הסרנים לזוויות הנדרשות ע"י שימוש במערכות לכיוון שנמצאות במוסכינו.

מתי צריך כיוון פרונט?

מומלץ לבצע כיוון פרונט פעם בחצי שנה, גם אם לא מורגשת בעיה כלשהי ברכב.

  • לאחר החלפת חלקים במתלי הרכב

  • לאחר תאונה או פגיעה של גלגלי הרכב במכשול

  • כאשר יש שחיקה ("אכילה")של הצמיגים

  • כאשר הרכב סוטה לצדדים במהלך נסיעה

  • כאשר גלגל ההגה נמצא עקום ביחס לכיוון הנסיעה

את כיווני הפרונט אנו מבצעים ע"י מערכת מדידה ממוחשבת של חברת JOSAM שוודיה. בעזרת המערכת אנו מסוגלים למדוד  את כל זוויות הסרנים ברכב, בדיוק של עשירית המילימטר ולבצע זאת בזמן הקצר ביותר.

 

ישור סרנים ומתלים

ברכבים בעלי סרן/מתלה קשיח מבצעים כיוון פרונט ע"י יישור הסרן.

לא בכל הרכבים ניתן לבצע כיוון, מכיוון שהמתלה בנוי מחלק אחד קשיח.

מתי צריך לבצע יישור סרן?

  1. מומלץ לבצע בדיקה פעם בחצי בשנה

  2. לאחר החלפת חלקים במתלי הרכב

  3. לאחר תאונה או פגיעה של גלגלי הרכב במכשול

  4. כאשר יש שחיקה ("אכילה")של הצמיגים

  5. כאשר הרכב סוטה לצדדים במהלך נסיעה

  6. כאשר גלגל ההגה נמצא עקום ביחס לכיוון הנסיעה

את יישור הסרנים אנו מבצעים ע"י מערכת מדידה ממוחשבת של חברת JOSAM שוודיה. בעזרת המערכת אנו מסוגלים למדוד תוך כדי הליך היישור, על מנת להגיע לתוצאות הנדרשות ולמניעת נזק לסרנים.

 

איזון גלגלים

אנו מבצעים איזון גלגלים על הרכב עצמו כאשר הגלגל, כלל אינו מפורק מהרכב. היתרונות באיזון על הרכב הם, שכל המכלול שמסתובב עם הגלגל מתאזן גם הוא, מה שלא ניתן להשיג באיזון מחוץ לרכב.

מתי צריך לבצע איזון?

  • כאשר יש רעידה בזמן נסיעה בגלגל ההגה ו/או בכל הרכב

  • כאשר יש שחיקה ("אכילה") מוגברת ולא שווה של הצמיג

האיזון מתבצע ע"י מערכת ממוחשבת של חברת JOSAM  שוודיה.  שימוש במערכת מאפשר ביצוע איזון מדויק, ביטול הרעידות ברכב  והכול בזמן הקצר ביותר.

 

יישור שלדות, מדידה, תיקון סדקים והוספת חיזוקים בשלדות

הרכב בנוי על בסיס שלד כמו גוף האדם. ישנם מקרים ששלדת הרכב נפגעת.  במקרה כזה יש צורך  לבצע מדידת שלדה על מנת לאבחן את מידת הנזק ולאחר מכן, ליישר את השלדה ולהביאה למידות המתאימות, לפי הגדרות יצרן הרכב.

מתי צריך מדידה, יישור, תיקון סדקים והוספת חיזוקים בשלדות?

בד"כ לאחר שהרכב היה מעורב בתאונה או שהרכב קיבל מכה חזקה. קיימים רכבים שלאורך זמן מתחילים לקבל סדקים בנקודות מסוימות גם ללא פגיעה חיצונית ברכב.

את יישור השלדות אנו מבצעים ע"י שימוש בבור מיוחד שנבנה על-פי תוכניות של חברת JOSAM  שוודיה. אנו עוגנים את הרכב על הבור ומתחילים ליישר את השלדה ע"י ציוד מיוחד הקיים אצלנו. תוך כדי עבודת היישור אנו עוקבים על מידות השלדה  ע"י מערכות לייזר מדויקות.

 

תיקון ושיפוץ מתלים

מתלי הרכב בנויים ממספר חלקים. יכול להיות מצב בו החלקים במתלה פגומים ויש להחליפם.

מתי צריך לתקן ולשפץ את מתלי הרכב?

  • במקרה של תאונה קיים סיכוי גבוה לפגיעה במתלי הרכב

  • כאשר יש שחיקה ("אכילה") של הצמיגים

  • רעשים שנשמעים מהמתלה בזמן נסיעה

  • במקרה של שחיקה ובלאי טבעי בחלקי המתלה

לאחר ביצוע כל סוג של עבודה במתלה הרכב חובה לבצע כיוון פרונט

 

תקנה 308 (תקינות)

בדיקת הרכב לאחר תאונה  והסדרת  העלאת הרכב לכביש לאחר ביטול רישיונות ע"י שוטר.

במהלך התקנה מבצעים את הבדיקות הבאות:

  • בדיקת בלמים

  • בדיקת מתלים

  • בדיקת שלדה

  • בדיקת זוויות היגוי

 

תקנה 309 (בדיקת רכב לאחר תאונה)

תקנה 309 נועדה להסדיר את הבדיקה הטכנית של רכב שניזוק בתאונה במטרה לקבוע אם הרכב ראוי לתנועה בדרכים, לאחר תיקון.

תקנה 309 מופעלת בתאונות בהן נגרם אחד מסוגי הנזק הבאים:

  • נזק למערכת ההיגוי

  • נזק למערכת הבלמים

  • נזק לשלדת המרכב מעבר לקו הגלגלים

במהלך התקנה מבצעים את הבדיקות הבאות:

  • בדיקת בלמים

  • בדיקת מתלים

  • בדיקת שלדה

  • בדיקת זוויות היגוי

 

בדיקות קנייה וחו"ד לביהמ"ש

בהיותו בוחן של משרד התחבורה ובעל מקצוע מנוסה בתחום השלדות והמתלים, הוכר זנון (זלמן) מלמדסון כגורם שאליו פונים שמאים, עורכי דין ובעלי רכבים המעוניינים לקבל חוות דעת מקצועית ואמינה אשר תהיה קבילה בבית המשפט.  במוסכינו ניתן לבצע מדידת שלדות ומתלים לכל סוגי הרכב ע"י ציוד ממוחשב המתעדכן כל שנה. תוצאות המדידות מודפסות ובנוסף מצורפת חוות דעת מקצועית של זלמן מלמדסון.

 

הדרכות והשתלמויות

במוסך מקסיקו מבצעים הדרכות לשמאים, לקציני בטיחות בתעבורה, ולמועמדים הניגשים לבחינות בתחום השלדות, הפרונט והשמאות.  

ההדרכות מבוצעות באופן עינוי ומעשי בשטח העבודה.

ניתן ליצור קשר לתיאום בודדים או קבוצות.

Anchor 9
Anchor 10
Anchor 11
Anchor 12
Anchor 13
Anchor 14
Anchor 15
Anchor 16
bottom of page