top of page

כיוון פרונט

כיוון פרונט הוא שם כללי לכיוון מתלים ברכב, משמע באיזו זווית מותקן גלגל הרכב ביחס לרכב ולכביש. 

ברכב ניתן לכוון גם את הסרן/מתלה האחורי וגם את הסרן/מתלה הקדמי.

ברכב קיימות מספר זוויות היגוי, כל יצרן רכב דורש שזוויות ההיגוי יהיו במידות מסוימות.

אנו מכוונים את הסרנים לזוויות הנדרשות ע"י שימוש במערכות לכיוון.

מתי צריך כיוון פרונט?

  • פעם בשנה

  • לאחר החלפת חלקים במתלי הרכב

  • לאחר תאונה או פגיעה של גלגלי הרכב במכשול

  • כאשר יש שחיקה ("אכילה") של צמיגים

  • כאשר הרכב סוטה לצדדים במהלך נסיעה

  • כאשר גלגל ההגה נמצא עקום ביחס לכיוון הנסיעה

את כיווני הפרונט אנו מבצעים ע"י מערכת מדידה ממוחשבת של חברת HUNTER ארה"ב.

בעזרת המערכת אנו מסוגלים למדוד את זוויות ארבעת הגלגלים, בדיוק של עשירית המילימטר.

 

ישור סרנים ומתלים

ברכבים בעלי סרן/מתלה קשיח מבצעים כיוון פרונט ע"י ישור הסרן.

לא בכל הרכבים ניתן לבצע כיוון, מכיוון שמתלה בנוי מחלק אחד קשיח.

מתי צריך לבצע יישור סרן?

  1. מומלץ לבצע בדיקה פעם בשנה

  2. לאחר החלפת חלקים במתלי הרכב

  3. לאחר תאונה או פגיעה של גלגלי הרכב במכשול

  4. כאשר יש שחיקה ("אכילה")של הצמיגים

  5. כאשר הרכב סוטה לצדדים במהלך נסיעה

  6. כאשר גלגל ההגה נמצא עקום ביחס לכיוון הנסיעה

את יישור הסרנים אנו מבצעים ע"י מערכת מדידה ממוחשבת של חברת HUNTER ארה"ב.

  בעזרת המערכת אנו מסוגלים למדוד תוך כדי הליך היישור, על מנת להגיע לתוצאות הנדרשות ולמניעת נזק לסרנים.

 

איזון גלגלים

אנו מבצעים איזון גלגלים במכשיר איזון מסוג HUNTER GSP 9700  . מכשיר האיזון מפעיל לחץ על הגלגל במהלך פעולת האיזון. אפשרות זו מדמה נסיעה של הגלגל על הכביש ונותנת לטכנאי מידע, התורם לביטול רעידות ולאיזון אידיאלי.

במקרים מסוימים, ניתן לבצע איזון על הרכב עצמו כאשר הגלגל מחובר לרכב.

מתי צריך לבצע איזון?

  • כאשר יש רעידה בזמן נסיעה בגלגל ההגה ו/או בכל הרכב

  • כאשר יש שחיקה ("אכילה") מוגברת ולא שווה של הצמיג

 

יישור שלדות, מדידה, תיקון סדקים והוספת חיזוקים בשלדות

הרכב בנוי על בסיס שלד כמו גוף האדם. ישנם מקרים ששלדת הרכב נפגעת.  במקרה כזה יש צורך  לבצע מדידת שלדה על מנת לאבחן את מידת הנזק ולאחר מכן, ליישר את השלדה ולהביאה למידות המתאימות, לפי הגדרות יצרן הרכב.

מתי צריך מדידה, יישור, תיקון סדקים והוספת חיזוקים בשלדות?

בד"כ לאחר שהרכב היה מעורב בתאונה או שהרכב קיבל מכה חזקה.  קיימים רכבים שלאורך זמן מתחילים לקבל סדקים בנקודות מסוימות גם ללא פגיעה חיצונית ברכב.

את יישור השלדות אנו מבצעים ע"י שימוש בציוד יישור של חברת CHIEF ארה"ב. אנו עוגנים את הרכב על ציוד היישור ומתחילים ליישר את השלדה ע"י ציוד מיוחד הקיים אצלנו. במהלך כל הליך היישור אנו מבצעים מדידה ע"י מכשיר מסוג GENESIS  ארה"ב.

ציוד המדידה GENESIS מבצע מדידה רצופה בכל הליך היישור ומשווה את מצב השלדה הקיים  למצב הרצוי  הנמצא במאגר הנתונים הקיים במערכת. בשיטה זו יכול הטכנאי לדעת מה הסטייה הקיימת בשלדה מול הוראות היצרן. המכשיר מתעדכן כל שנה על מנת לתת מענה לרכבים החדשים בשוק.

 

תיקון ושיפוץ מתלים

מתלי הרכב בנויים ממספר חלקים. יכול להיות מצב בו החלקים במתלה פגומים ויש להחליפם.

מתי צריך לתקן ולשפץ את מתלי הרכב?

  • במקרה של תאונה קיים סיכוי גבוה לפגיעה במתלי הרכב

  • כאשר יש שחיקה ("אכילה") של הצמיגים

  • רעשים שנשמעים מהמתלה בזמן נסיעה

  • במקרה של שחיקה ובלאי טבעי בחלקי המתלה

לאחר ביצוע כל סוג של עבודה במתלה הרכב חובה לבצע כיוון פרונט.

 

תקנה 308 (תקינות)

בדיקת הרכב לאחר תאונה  והסדרת  העלאת הרכב לכביש לאחר ביטול רישיונות ע"י שוטר.

במהלך התקנה מבצעים את הבדיקות הבאות:

  • בדיקת בלמים

  • בדיקת מתלים

  • בדיקת שלדה

  • בדיקת זוויות היגוי

 

תקנה 309 (בדיקת רכב לאחר תאונה)

תקנה 309 נועדה להסדיר את הבדיקה הטכנית של רכב שניזוק בתאונה במטרה לקבוע אם הרכב ראוי לתנועה בדרכים לאחר תיקון.

תקנה 309 מופעלת בתאונות בהן נגרם אחד מסוגי הנזק הבאים:

  • נזק למערכת ההיגוי

  • נזק למערכת הבלמים

  • נזק לשלדת המרכב מעבר לקו הגלגלים

במהלך התקנה מבצעים את הבדיקות הבאות:

  • בדיקת בלמים

  • בדיקת מתלים

  • בדיקת שלדה

  • בדיקת זוויות היגוי

בדיקות קנייה וחו"ד לביהמ"ש

בהיותו בוחן של משרד התחבורה ובעל מקצוע מנוסה בתחום השלדות והמתלים, הוכר זנון (זלמן) מלמדסון כגורם שאליו פונים שמאים, עורכי דין ובעלי רכבים המעוניינים לקבל חוות דעת מקצועית ואמינה שתהיה קבילה בבית המשפט.  במוסכינו ניתן לבצע מדידת שלדות ומתלים לכל סוגי הרכב ע"י ציוד ממוחשב המתעדכן כל שנה. תוצאות המדידות מודפסות ובנוסף מצורפת חוות דעת מקצועית של זלמן מלמדסון.

 

הדרכות והשתלמויות

במוסך מקסיקו מבצעים הדרכות לשמאים, לקציני בטיחות בתעבורה, ולמועמדים הניגשים לבחינות בתחום השלדות, הפרונט והשמאות.  

ההדרכות מבוצעות באופן עינוי ומעשי בשטח העבודה.

ניתן ליצור קשר לתיאום בודדים או קבוצות.

Anchor 1
Anchor 2
Anchor 3
Anchor 4
Anchor 5
Anchor 6
Anchor 7
Anchor 8
bottom of page